DUITSERS KUNNEN NIET AUTORIJDEN………PUNT!!!!!!

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Email
  • RSS

Zo………… dat is nog eens een statement of niet dan………..ze durft wel!!!

Natuurlijk is dit niet waar, maar omdat ik regelmatig, deze week zelfs nog, door verschillende Duitsers wordt aangesproken op het feit dat”wij, Hollanders” niet zouden kunnen autorijden, wilde ik wel eens even een keer wat “tegengas” geven.

Want wat gewoon wel een feit is ……….. Er zit wel degelijk een behoorlijk verschil in het rij-gedrag van beiden.

Ik rijd zo ongeveer  30.000 km per jaar, waarvan het allergrootste gedeelte inmiddels toch wel in Duitsland en dan mag je toch wel spreken van een klein beetje ervaring denk ik.
Het is dan ook vooral mijn eigen ervaring die ik nu opschrijf natuurlijk en tja, daar heb ik er wel een paar van opgedaan zeg maar.

Het grappige is wel, dat een aantal Duitsers die ik ken zichzelf vreselijk goede automobilisten vinden en dat dan ook graag naar anderen uitdragen.
En weet je wat nog véél grappiger is?
Dat deze perfecte coureurs ook nogal geregeld commentaar hebben op “ons, Hollanders” en ons rijgedrag, dat wij `Nur Links” (NL, haha, duhhhh), ons rijbewijs kado hebben gekregen op de bonuspunten, “Nur 100 Km kunnen rijden” und “nur mit Wohnwagen” onderweg zijn en zo zijn er nog wel wat meer van dat soort hilarische op- en aanmerkingen.

Ik zal een paar voorbeelden geven van de ervaringen die ik in de afgelopen jaren zelf ben tegengekomen ennnnnnnn  ik denk dat ze voor velen best herkenbaar zullen zijn.

Op de (meeste) Autobahn mag je bijvoorbeeld zo snel rijden als je wilt en dus razen sommigen je ook werkelijk met méér dan 200 Km voorbij, zodat je zelf het idee hebt dat je met je 140 km/h  (wat ik dan gemiddeld zo rij)  als een enorme slak onderweg bent.
Nu is het natuurlijk wél zo dat de afstanden in Dld behoorlijk groot kunnen zijn en dan is het natuurlijk best fijn als je hééééél hard kunt rijden, zodat je ietsje eerder op plek van bestemming bent. ;-)
Maarrrrrrrrrrrrrrrrr……………………..
Zodra er dan een bordje met bijvoorbeeld 120 km komt gaan ze ook ACCUUT, BOEM, BOVENOP DE REM en gaan ze stipt de aangegeven snelheid rijden.
Heel vaak hebben ze je dan ook nét van tevoren ingehaald, maar dat maakt ze niks uit Sterker nog, ze zijn je nog aaa het inhalen en dan ineens……….op de rem!!!!!!!

Ik heb dus al zeer regelmatig gehad dat ik óf óók bovenop de rem moet om niet een frontale botsing te krijgen óf diegene dus kan gaan inhalen, omdat ik gewoon mijn normale tempo door blijf rijden. (tja, ik ben een beetje eigenwijs en zo snel krijg je geen punten ;-) )
Àls het nou om de boetes zou gaan………die zijn in tegenstelling tot Nederland  ook nog best wel te doen en eigenlijk in Dld relatief laag, maar in Duitsland kun je bij bepaalde overtredingen punten op je rijbewijs krijgen en tja, daar zijn ze natuurlijk nogal bang voor.
Ik denk dat dat ook de reden is van dit vreemde rij-gedrag, anders kan ik er geen verklaring voor geven.
OJa, zodra de max. snelheid dan weer wordt opgeheven, komen ze je dan ook weer even later met een noodgang voorbij en vaak wordt er dan ook nog een beetje geergerd opzij gekeken, zo van “wat ben jij nou voor idioot!!!!” (mijn interpretatie he hahahahha)

Ander voorbeeldje:

Buiten de bebouwde kom mag je 100 km per uur rijden en er binnen 50 km.
Dit is trouwens wel een puntje van aandacht voor mijn Nederlandse lezers, want als je eens in Duitsland komt……………. Je hoeft geen 80 te rijden, maar mag dus buiten de bebouwde kom  gewoon 100!!!!!! (ook een klein ergernisje van mijn kant hahahahaha).
De bebouwde kom begint met een geel naambord van het desbetreffende dorp.
Men rijdt dus 100 en zodra het gele bord voorbij gereden wordt gaan ze ook dan weer bovenop de rem en wordt er dus meestal………. en dat is dan wel heel netjes, exact 50 gereden.
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij heb ik ooit in een ver verleden geleerd dat het beter en vooral zuiniger is om de auto wat uit te laten vieren en je snelheid langzaam terug te laten lopen.
Vaak zie je al van een behoorlijke afstand dat je een dorp inrijdt en dan zou je dus al langzaam iets af kunnen gaan remmen……….. toch????
Maar goed, ik zal er wel geen verstand van hebben denk ik………

Dan nog het afslaan bij een kruizing/afslag.
Het gross gaat ineens, plotseling bovenop de rem en dan, kort vóór de afslag, écht op het allerlaatste moment, doen ze eindelijk het knipperlicht uit, zodat je dan ook ineens doorhebt waarom zo´n idioot ineens in de ankers gaat en jij er bijna bovenop knalt.
En, even voor de goede orde: Ik doe NIET aan bumperkleven, want daar ben ik zeer allergisch voor.
Ik ga ook altijd heel kort eventjes op de rem staan als er iemand bij mij achterop mijn bumper zit……………jaaaaaaa,  ik weet het, moet je niet doen ;-)

Dit waren zomaar een paar voorbeeldjes en ik zou er nog wel een paar kunnen noemen, bijv. ivm stoplichten, invoegen op de Autobahn, etc, etc, maar ik laat het geloof ik hier maar even bij hahahahaha.
Sinds iets meer dan een jaar heb ik ook mijn vrachtwagenrijbewijs en ik hoorde mijn man natuurlijk wel geregeld klagen over het gedrag op de wegen, maar inmiddels heb ik ook daar al de nodige ervaring opgedaan.
Maar dat heeft dan weer niet speciaal met de duitsers te maken ………. helaas is dat overal zo.

Inmiddels ben ik, na 15 jaar, wel aan de “rijkunsten” van mijn medeburgers gewend en heb na enig overleg met mezelf besloten dat ik mij dus DÁÁRIN NIET in ga aanpassen…….. die integratie gaat mij toch een beetje te ver en het houdt een kéér op hè!!
Mijn kids daarintegen zijn wel behoorlijk geintegreerd en ik probeer dan ook af en toe met wat steken onder water MIJN ervaring wat op te dringen………………. wat natuurlijk niet lukt hè hahahahaha.

Ik vind mijzelf dan natúúrijk ook een gewéldige automobilist en laat mij ook niks anders wijsmaken.

Bis zum Nächsten!!!!!!

1 thought on “DUITSERS KUNNEN NIET AUTORIJDEN………PUNT!!!!!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>